Thursday, July 7, 2011

Celebrating my birthday with my little friends.




今日は近所の子どもたちがサプライズプレゼントを用意して、家に来てくれました。花瓶、文房具、七福神みたいな置物、などなど色々なものをいただきました。

そのあと、みんなで短冊に願い事を書きました。ワイワイ、ガヤガヤ、かなり盛り上がり・・・最後にみんなで踊ったりして、ちょっと激しい折り紙教室となりました。

昨年は学生たちから祝ってもらい、今回はインドの子どもたちに祝ってもらって、うれしい限りです。他にも多くの方々に祝ってもらい、本当に有り難く思います。

Today my little friends from the neighborhood came to my house to celebrate my birthday. They brought surprise gifts for me.

Then, we did the Japanese way to celebrate July 7th---writing our wishes on a paper and putting on a bamboo tree. As you can imagine, the kids got too wild, but I had a good time with them.

Last year my students had a surprise cake for me, and this year I enjoyed my birthday with my new friends. I'm sending my sincere thanks to everyone who sent me a message!

No comments: